Saturday, March 6, 2010

The Times in UTM

En carls tak semena-semena menerpa dalam bilik aku tempoh hari. laju dia bisik-bisik mengatakan The Times nak datang UTM buat peformance. Aku hilang arah sekejap. Terus laju aku buka mp3 semua lagu-lagu The Times...Minat yang mendalam. Jauh panggang dari api kalau Imran Ajmain datang, ada aku sambung tidur kalau betul Imran nak datang pun..Diskriminasi kuat betul!

En Carls kata dalam pukul 8 lebih. Aku dan dia dah 'ready' cukup indie dalam bilik aku. Member En. Carls dah 'roger' suruh datang tasik UTM. Sampai Tasik aku tengok orang-orang kampung Kolej 9 & 10 tengah siap-siap nak buat majlis makan malam. Tak 'gerek' pun cara perhiasan diorang. Kurang Indie orang kata. Rokok pulak tertinggal, hilang dah gaya-gaya jahat sikit..Duduk pulak berjam-jam tepi divider..Memang hilang akal.

Member En Carls kata The Times tengah make-up. Jadah apa! Lepas lagu Negaraku sampai ketua-ketua kampung setiap kolej 'settle' beri kata dua, The Times tak siap2. Aku dah ada sikit baran. Last-last Member dia kata tunda performance pukul 11.00pm lebih pulak. Jam dekat tangan baru pukul 10.00pm. Terus kitorang 'blah'.

Pukul 11.15pm Anip Si Putih 'roger' aku suruh teman tengok The Times. Laju aku lari kuat-kuat sampai Tasik. Ada la persembahan kebudayaan sikit, mamat agak-agak ganas nyanyi tah hapa-hapa. Sampai masa The Times nak keluar..aku, Anip dan Din aka Singer dah start goyang kaki.. Naza selamba 'sound'...."Kenapa masih duduk di belakang..kenapa tak datang kedepan!!" laju Naza main lagu Tunjuk Perasaan..memang tunjuk perasaan terus budak-budak ni.


Terus berlari kitorang tambah sikit budak-budak gila The Times buat onar depan stage!!Happening habis aku rasa dengan pening sebab nervous sikit. Ada jugak budak hilang pertimbangan sampai joget atas stage..tak betul tu bro..


Tengah layan high dengar lagu The Times, joget lebih kurang..aku rasa macam ada budak badan besar pakai baju kilat-kilat tolak aku. Ingat nak tolak balik, pandang sinis aku..rupanya pakguard pun nak join sama. Tapi diorang suruh semua budak-budak 'blah' dari depan stage. Dia ingat ni konsert AF apa duduk belakang-belakang pegang banner. Memang tak betul!


Potong betul la pihak pakguard!!! Aku dah hilang rasa goyang-goyang! Rasa baran je penuh. Budakbudak nak gembira sikit je. Bukan joget bawak perempuan pun, bukan joget bawak botol air kuning pun. Tapi budak-budak mana ada sifat ingin dengar perintah. Tak dilayan semua halangan..goyang tetap goyang.. The Times putar lagu Sisa-sisa..

Tinggal sisa-sisa bila ketua kampung dah turun tangan. Macam bapak kau la kalau dah marah mesti kau turut printah jugak. Terus budak-budak joget duduk belakang. Aku kecewa bukan main. Kalau macam ni baik aku dengar lagu dekat bilik. Naza pun nampak kecewa..siap berseloroh..."Tak boleh ke duduk depan ni..kite kan nak chill-chill, jangan ganas-ganas..tadi ganas sangat tu..kalau aku jadi pengetua pun aku boleh marah."

Sikit pun lawak Naza tak masuk dengan pakguard yang dilatih tahan lawak...

Cukup terpapar muka kecewa...

The Times putar lagu Dari Singapura ke Kuala Lumpur..sama macam aku terus dari tasik ke Rock Climbing sebab petisuara dah bising suruh pergi sana. Rupa-rupanya diorang ada sindiket kejutan harijadi buat aku!!!!memang tunjuk perasaan jugak aku malam tu..terharu!!!..lagi terharu aku kena 'head-shoot' dengan belon air. Basah rokok aku setan!!..hahahaha..Memang korang Indie sebenar!!.nanti Insyaallah aku review pulak pasal sambutan ala-ala burung hantu ni...

Tribute to... petisuara, anip si putih, Adec Semoocha, Coco n jelly, hany yuna, XbataX ,XbotaX....kamu memang terbaek!! (lagu tema- Modern Minimalis Glamour)

No comments: