Wednesday, May 5, 2010

Perangai Pelik: Bab 2



Dekat rumah aku memang seorang yang pendiam. Jauh sekali aku rajin berborak dengan masyarakat setempat. Ikut gaya juga...kalau datang tempo yang betul habis semua aku libas tak bagi 'chan' nak sampuk sampai lenguh rahang aku...Petisuara pula memang dijadikan untuk sentiasa berborak. Asal ada peluang memang dia akan habiskan semua suara yang ada..nasib baik suara tak habis habis. Kira masa mula mula kenal dulu agak sangkut juga aku dengan dia. Aku rasa semua cerita dia dah cerita dekat aku..kadang kadang saja aku diam buat buat baru dengar padahal ada juga dekat 5-6 kali dah dia ulang..Jaga hati.

Petisuara memang ada sifat yang unik. Biasa cikgu cikgu sekolah harian selalu tekankan sifat ni.....Sifat Ingin Tahu. Ahli ahli kaji memang bergantung sangat dengan sifat ni. Sifat Ini memang pegi! sangat menebal dalam diri Petisuara....

Aku: "I ade beli something tuk u"
Petisuara: "Yeay....dapat bunga, bile u beli"
Aku: "tadi.."
Petisuara: "Yeay...u beli dekat mana"
Aku: "kedai bunga la "
Petisuara: "Yeay..bile sebenanye u beli..pukul berape"
Aku: "Mane nak ingat u..petang la"
Petisuara: " Alah...u beli tadi ada sape sape tego tak?"
Aku: " Tak tau la..takde kot"
Petisuara: "Alah..orang jual bunge tu tak tanye ke nak bagi siape"
Aku: "Tak de..die senyum je"
Petisuara: "Lepas tu u cakap ape"
Aku: "Tak cakap pape lahhh"
Petisuara: "Alahh...nape beli wane nih"
Aku: "...................."
Petisura; "Alah!!!!malas nak layan i la tu..tanye sikit pun tak boleh..huh!"
Aku: "..........................................................."

Sebab itu Petisuara selalu menonjol di dalam bilik darjah....


....Petisuara marah kejap saja....





33 comments:

makdara terdiva said...

jgn marah2 wahai peti suara nnti x comey..:)

sasha* said...

hahaha sama cam i.kdg tnya smpai dia muak.tp terbalik sbb i pendiam.so bila jmpe dia,i jdkan dia tmpt i membebel :P

petisuara said...

memang nak kena hentak dia ni letak gambar amat buruk ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

╚► capital S hana ◄╗ said...

haha
sweet ~
^^

NICK IRFAN said...

hahaha sian ko kna marah? tp ok la tu beruntung ko ade gak teman utk berbual bkn mcm aku ni? haish..bila nk ade aweks? hahaha ape2pun smoga korg berkekalan! amin...

p/s=psst..ko beli bunga je ke bro? beli la coklat sekali? bru la romantik.. hehehe

L@n@ said...

merajuk manjee ..

Ieda Al-Habsyi said...

peti suara ni marah2 pon tetap comel :)

pssss...akak memula konpius, mane satu peti suara, mane satu hentak berlipat, heheheh!! pas baca entry ni sudah dpt dipastikan, hehehe!! :)

helena's said...

marah camtu lah comel..sweet je..haha

uncle said...

waa peti suara ada bakat jadi pakar soal siasat dalam PDRM nanti hahaha

HonEyBuNNy said...

ala2....marah2 manja..heheh

puteri cahaya. said...

hohohoho.. salam kenal.

J. Love said...

oh god the guy's in love!


PS: which is a good thing :)

Chaon Cornerz said...

wah2.. best dapat munge.. hahha..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

org pompuan memang cam tu ler...dari anak dara sampai dah anak 2...memang suka bertanya dan kuat merajuk..

Amalina E Azmi said...

hak2 sweet :)

lemonade said...

peti suara cikgu jugak ek. =)

petisuara said...

hihi..bukan cikgu la..masih study lagi

lemonade said...

owh. teacher trainee kah? =p

petisuara said...

hihi..bukan la..hentak belipat just cakap pasal cikgu 2 bukan bermksd petisuara ni cikgu..

Lan Bingka said...

apa cerita di sebalik gambar ke-2 tu?..hehe

bunga said...

haha. pompuan mmg suka berleter. bila bf tak layan, tarik muka la

hentakbelipat said...

Petisura bukan cikgu..dia memang ada cita2 nak jadi ahli JPJ..sebab tu kuat bertanya..tapi dia baik hati..hahahah

joegrimjow said...

misteri
sape peti suara ni?

Rashid said...

ermm.. macam socrates. Penuh ngan soalan.. hehe

kira genius tu..

TTT said...

alolo cweeetnyee

nand nasyari said...

hahaha..ok la tu..baru la ngam..
kalau 2 2 pon byk ckp..mau pening pale kot..haha!

Studentslife said...

comel gambar bawah sekali tu derr hehehe

petisuara said...

studentslife:errr comel ke mcm 2..hisyh!m,mg nk kne hentk belipat ni..siap la nnti entry br ade muke die plg hodoh skali

Mommyyus said...

petisuara ni kelakarlah..tanye banyak2, saje je ke?

petisuara said...

hihi,,tahla ea..mmg tiap bd mesti nk details..pompuan biase cm2 kot..ahahaha

Enchaoz said...

bahahahaha sikit sungguh die tanye :P

hanaKir@ said...

same la prangey kte..tp xsmpai tahap 2 ag..hehehe

Drama Mama said...

hahahha! if u ask my hubby, he would say the same thing about me. kehkehkeh

http://twinkywinkystars.blogspot.com