Monday, October 4, 2010

Hijab Fashion Dont



As we all know,fashion trend nowadays is all about leggings..yes i know,leggings is always the best way to style your outfit, BUT if only you dont wear hijab..leggings can make you look stylish even when you wear it with simple t shirt

Im not a perfect muslim when it comes to fashion either..but wearing leggings with hijab is a totally NO NO..if you wanna wear leggings so badly,so dont wear hijab..if you wanna wear hijab, dont ever wear leggings..just wear it at home please..

i always love to see woman in leggings..but hijab + leggings??ill call fashion police for you

This is just my opinion,at the end its still about your choice,whether you want to wear it or not..but just remember, leggings and hijab do not match..its a fashion disaster..Thank god i have big legs so i dont even bother to wear leggings..

45 comments:

Bungakopi said...

setuju!

~ As ~ said...

nak klik button 'like' 100X

erieqa erine said...

Im soo agreed with you! seriously. Too tight to show off the leg's cutting. So no no!

Kie-yu said...

agreed
sangat tak seswai!

Shukjessa said...

legging, or any spandex material that WRAPPING tightly over the body is the same as naked.

first of all, pakai legging utk ape? to show man that how thin ur legs? how sexy it would be pairing with heels?

jgn terikut2 westerner. diorg dah cipta pakaian sesingkat, sesexy dan ada yang seciput mungkin kainnya.

nak jajah Islam? thru fashion - legging... tights or whut so eva...

sedarlah, di dunia nyata yang melihat dan merenung paha dan betis kalian adalah mata lelaki. satu dosa utk mereka, dua dosa utk kalian, adakah itu yang hendak dicapai dengan memakai legging?

p.s: hijab also for covering aurat, not solely for hair only yee~~

rubi @ cawan merah said...

rubi tak paham kenapa org pakai legging dgn tudung. sedey giler.

sah2 legging tu ketat, bla3..

yangbaik said...

leging.. kalau pakai kat rumah nak tidur buleh ler... siang2 tak sesuai gak... nanti orang nampak...
jangan jadi mangsa dan hamba fesyen..
tq

petisuara said...

ahah..thanx shukjessa for the longest comment ever..so aggreed with you..but nowadays guys yang banyak suka perempuan pakaisexy2 jugak kan

Rebelle Me said...

totally agree!!!

Mrs.R @ Emi said...

setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!

ajjah said...

so true, leggings don't go with hijab :)

::ienafazlyna:: said...

setuju..sangat2 lah x sesuai okeh

Shiela Latif said...

sis setuju...pakai jer kat umah...bagi hasben tengok dah cukup.. =))

Linda Nazri said...

setujuuuuuu!!!

Lynn Nasir said...

salam,

bagus entri ni. tak extreme sgt, tak 'longgar' sgt. just nice.

mmg berdosa kalau menampakkan aurat secara nyata atau tidak (berpakaian ketat/semi-ketat) hingga org boleh agak badan kita mcm mana.

Sylarius said...

legging + tudung = macam cilake

Ct SoLeHa said...

legging tue pakaian dlm umah je..tetiba plak jd fesyen keluar umah..geleng kepala tgok~~

suichi said...

damn true... dont mess our nice muslim fashion rite..

cEro said...

saya lelaki..
saya suka tgk pompuan sexy...
tp untuk buat isteri,
saya suka yang tak pakai legging...
yeah!!

~~Ciklinn~~ said...

ciklinn setuju sgt2.. mmg tak sesuai paa yg bertudung

nn said...

i wear leggings. used to wear with dresses below the knees. but not anymore. now i only wear it if i wear skirts that is above the ankle.

petisuara said...

hihi..this entry tamo buat berat2 sgt sbb nnti tkot over pulak kn..kne seimbangkn sikit..xboleh kutuk2..hihi

nUR_rOsALiNdA said...

Betul la
Eeeeee~ saya sangat tak berkenan tgk perempuan pakai legging dengan tudung...Ntah!! cam sesuatu..cam x kena je...

missL33n said...

yeah...
totally agree wit u peti suara...

suziana said...

sokong (:
nmpak xsopan ble gne lenggings n pkai hijap.

Ery Farieha said...

betol3

kdg2 i try pakai skinny jeans yg dah mcm leggings pun i rasa pelik + huduh
hohooh

kiwi said...

btol2...cm dh x de sluar nk pkai

H A N S said...

i support u! sokong3!!

.s.o.f.i.a. said...

anything ketat + hijab is so damn bullshit!!! he he............ nak bertudung buat cara nak bertudung, nak berketat buat cara nak berketat. kalau berlurah berbonggol bagai, tak payah la buat2 tutup pala......

Syida said...

no komen bout dat.
tp yang pasal legging with dress bawah punggung it's quite ok.

cantik je tengok.

Cik Dya said...

dear,i suka u punya post.suka sangat.nanti i pun nak wat cite yang sama ya.geram jek tengok org macam ni.yang pakai lengan pendek pun sama.wat malu wanita islam je.tq for sharing :)

CiK NaThRaH said...

yess...i second the motion! hehe :)
nice post!

~najwa~ said...

setuju sangat-sangat. jgn sampai jadi hamba fashion ;)

Hazirah Hamid said...

sangat setuju dgn post ni, sgtlah tidak sesuai dan manis untuk menyarung legging sambil memakai hijab..

dya adriza said...

Bagus PS bagus!! Dah la huduh.. nak tayang2 lemak kat badan plak. Huh!

Kalau sekali pandang macam drumstick, bes gak haha

noor afzan said...

betul tu..
dan kaki saya pun besar n tak sesuai pakai legging.

m!da BucHuxX said...

yer. .
kalo nak pakai jadi kain dalam or seluar tido. . better la. . .

little white diary said...

little white diary "like" this post

haha..

setuju,tak patut kan pakai macam tu..

syer. said...

amat setuju dengan entry kali ini..tak faham kenapa orang sanggup pakai legging wif hijab..baek tak payah pakai hijab je..

Zaqyah Rezzaq said...

petisuaraku,

i ALWAYS wanted to write on this issue but dont have the guts. and I'm far from good to give ppl advices on religious issues hehe. so after reading yr post, i smiled the widest smile ;D

hope many ppl read this, because wearing hijab is purely sacred. never disgraced its value. peace sisters. :)

jo said...

thank God mine also big...

aNiS tHe BumbleBee said...

setujuuuu!! legging tu buat pakaian dalam boleh la kut.buat cam petticoat.nak pakai saje,pakai kt umah je lah.

JelinaJoli said...

tau takpo!!!!
sokong 800%%%%%!!!!

GaDis CoMeL said...

orang yang tak kurus pun besh je pakai legging. aku yang tengok pun rasa segan.

Mama JnJ said...

kaki aku besar juga..dan sangat tidak selesa bila memakainya di luar rumah..hehe
peace