Monday, January 17, 2011

Heterogenous

Semenjak dua menjak, Seremban dan JB adalah macam petik jari sahaja. Jika terlintas nak balik Seremban, duapuloh saat masa untuk diambil untuk aku kata, Ok Lets GO! Rindu Bonda dan Ayah selalu sangat. Bukan boleh rayau kuat sangat pun dekat rumah, tapi dapat tidur sampai lekuk katil, itu yang manis. Lagi-lagi mengada-ngada dekat Bonda....bongsu kan!

Minggu lepas masa aku dekat rumah, tiba-tiba rasa macam nak bersenam petang-petang. Seronok juga jogging keliling taman. Paling last aku merayau dalam taman sendiri ada dekat limabelas tahun yang lampau. Seronok. Sambil jogging sambil tengok balik port lepak masa zaman baru nak up. Pondok telefon yang aku selalu buboh straw untuk tibai duit syiling pengguna yang lain, bucu jalan tempat kutu-kutu macam aku habiskan masa sampai ke maghrib, kedai apek-tak-ada-kaki yang selalu aku beli rokok batang dan kawasan untuk aku menyorok masa malas pergi sekolah. Kenangan manis..kalau boleh dah meleleh air mata, tapi disebabkan nak jaga stamina, aku abaikan. Gila tak rock and roll jogging sambil menangis.

Tapi satu benda buat aku nak mencarut tengah-tengah semput berjogging. Anjing. Binatang ni aku tengok makin bersepah dekat taman. Daripada penat tak seberapa, jadi penat lain macam sebab aku kena pusing sana pusing sini untuk elak lalu depan anjing-anjing yang bersepah. Memang nak kena lempang siapa-siapa pi lepas anjing sesuka hati ni. Ingat comel ke?

Tengah aku kumpul nafas nak buat pecutan terakhir.. ada satu brader naik motor tegur aku dari belakang.

B: alooo abang...tanya sikit, itu jalan 2/16 ada tawu? Ini orang ada cakap situ tempat ada dekat dengan padang...ada tau?
H: ......jalan apa?
B: 2/16..ada tawu?
H: ......ada padang apa?
B: ada padang permainan abang...ada tawu? 2/16
H: you terus...terus....terus..dan terus...nanti ada nampak
B: thanks abang!
H: tarak hal.



Damn...lama sangat nampaknya aku tak ambil tahu pasal area taman ni. Jalan taman sendiri pun aku dah tak tahu dah...Haram J


Psst: Jogging dengan rambut panjang serius rasa macam faizal tahir! Sungguh!

17 comments:

Sca Ndx said...

FT bro. nyanyi lagu superhero sepam. jog pun mesti lebih semangat.

LynaLysa said...

huuu..baca ni tibe2 rase homesick pulak..huhu T~T

sue. said...

haha...gile larh..jln tempat sndri pn da xtau ke babe..ngee....haha...feeling cam FT..gile x..ngeeee

O'gosh said...

orang pe yang tanya tu.."ada tawu...ada tawu..." klaka...

.::WaNiE::. said...

jogging bwk mp3 layan.

kekekeke

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

2 nme nye jogging cm BH sameon...mihahaha...

- GC - said...

lu tak tau sbb 2/16 tu bukan kat taman lu. keh3x

CGG said...

ok ape kalo rambut cam faizal tahir..

hahaha..
jgn hanyut suda

maiMOONyet said...

botak juga best xD

Mainur Hasnah said...

ingat nak citer pasal anjing..
rupanya org tnya jalan..

oya said...

kite xtau 1/1 ke 1/2 kat mane ntah..tau sendiri nya je..adui

amie. said...

haha faizal tahir ftw !

grOundnUt said...

menggamit kenangan tu...ehehehe...^^

Hanis Azla said...

baik2 dgn anjing tu.. kang kena gigit kang payah.. he..he..

zayma said...

ala nangis je ahh,tak yah nak covercover..dah tentu kau tu anak bongsu,mesti kuat nangisnya kan..haha

iqbalsyarie said...

Joging dengan rambut panjang? wah... macam best :)

Cerpen menarik.
Penghujung!

eesyaheera said...

alang-alang rambut dah panjang, boleh nyanyi lagu Ana Raffali sekali. haha