Thursday, March 10, 2011

Pailang punya perangai


Peluh kepala meleleh perlahan-lahan. Aku kesat dengan tangan. Ada sesetengah peluh yang sempat masuk dalam mata. Terkenyeh-kenyeh aku dibuatnya. Aku renung tajam sesusuk tubuh dihadapan aku. Besar, garang dan boleh tahan violent juga rupanya. Sedikit demi sedikit aku membuka langkah, mencari-cari peluang yang ada.

ZUUPPP!!

Satu tendangan padu dari makhluk tadi tepat menuju kepala aku. Aku elak! Sambil elak aku sempat tujah sikit dekat perut dia. Kena!!

Senak kau…padan muka!!

Sedang makhluk tadi mengerang kesenakan, aku apa lagi, gostan lebih kurang…terus aku lari laju sikit dan lompat!!bila berada dekat atas udara, aku lipat kaki kanan, kaki kiri aku tujah kearah makhluk itu dan bedesup!!

PAP!! Cis…dia dapat tangkis tujahan aku, BUK!! Sebiji hinggap tepat di dada aku.
Sebelum banyak lagi yang hinggap, aku berputar ke belakang dalam 6 kali. Nasib baik pagi-pagi selalu tekan tubi, keras sikit dada.

Masing-masing sedang mengatur nafas. Ligat kepala aku fikir, cara apa nak jahanamkan makhluk ni. Aku perati dekat sebelah kanan ada satu batang besi. Ada juga aku hempuk belakang dia dengan besi ni karang. Tapi, tak main la pakai barang ye dak?

Dengan tak semena-mena, makhluk itu terbang kearah aku dengan kelajuan yang dasyat. Berputar dia aku tengok. Tapi itu semua bilis. Aku ketuk tengkok dia, tumbuk perut dia laju-laju, pulaskan tangan kebelakang badan dan hempas ke dinding! Kelakar juga tengok dia melekat dekat dinding. Tengah dok tahan-tahan gelak, tak memasal..

GEDEBUK!!

Mata aku berpinau, rasa panas saja hidung ni. Ada cecair merah meleleh dari lubang hidung. Berdarah pulak! Eleh, anak jantan mana gentar darah sikit-sikit ni.

Tengah aku gelabah-gelabah, tiba-tiba kau dapat tangkap satu suara.

“Aboi!!! bongsu mak sakit tak??kesian anak mak hidung berdarah!!”

Alahaah...kacau betul la mak aku ni..kan dah menangis nih!! kan dah menangis!!!







Kalau brader tali pinggang biru ni ajak repet sekarang, memang tarak hal lah aku titik. Mana aci weh, tali pinggang biru lawan kuning..ref!!!

21 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

Ingt kan cite antuuu...hantu nye HB...hahaha...

storyfromme said...

hahaha...anak mak la ne :)

Hanieqha said...

ingt ke ape td. rupe2 nye taekwondo..
ceh..
bikin suspen..

:D

CARA2 MELAJUKAN BROADBAND ANDA YANG DAH HABIS LIMIT ATAUPON YANG LEMBAP"

cik nur said...

kalo terer mesto boleh punya hahaha

fiqkbe said...

pergh, dh mcm ipman je gaya nyer =D

marina anakcikbob said...

a'ah la.. xaci la..

O'gosh said...

hak..hak..hak...!

/Dayah/nurul/dayak said...

ayyo ingtkn apa, hebatla nangis

- GC - said...

kahkahkah.. dia tak ikut tali pinggang apa okeh, dia tgk berat.. HB, ko kategari apa? Aku dlu main FIN. hihi

suffer8zine said...

heheh aci sikit2 :P


Terkini : Keputusan Penuh Malaysia vs Pakistan dan Keputusan Perlawanan Lain

cik bahulu oren said...

beria je baca
ingt kn nk cite ape td
cesss..geram geram

cik bahulu oren said...

beria je bca..ggrrr!!!

Lizzie Yasmin said...

bukan mimpi ke nie???? hahaha

hentakbelipat said...

GC...aku kategori apa lg kau tnya..tu nampak mcm kategori underweight ke? hahaha

maaple sapa2 yang beriye baca..sbb mmg nk suruh beriya baca pun kahkah

diana said...

kesian..'lain kali jangan bagi mak ikut..

Ninaa Joyy said...

Ending tragis.

The Crow Empire said...

keh3.. abis la. nasib baik mak tak masuk jadi beckup. Haru..

Ref tu dan2 je pakai tali pinggang hitam. Dah hebat sgt tu kot. heheh..

hentakbelipat said...

kalau mak aku masuk cmpo..die pnye belt jgn ckp lah..besi punya..kehkeh

belt ref tu kaler je itam tapi xberapa ori kulit talipinggang dia..nmpk sgt x terer

efa fairuz said...

heheh.. comeynye budak terer tu..

grOundnUt said...

mana leh lawan taguek 1-2 nak beat tageuk 4-5..gilor wehh...
Psst...ko dah sampai Pooms?1st Dan?^^'

amna said...

haha. anak mak ker. lucu lucu~