Saturday, March 12, 2011

Sedapnya Nasi Lemak : siri 02

gogle

Menjelang pukul 11 malam, lampu-lampu dorm ditutup satu persatu. Hanya tinggal lampu koridor sebagai bekalan bagi yang memerlukan. Ada budak yang dah tarik selimut, ada yang tarik meja belajar ke depan pintu dan tak lupa juga yang tarik dalam-dalam asap rokok.

Sebagai abang senior di sekolah berasrama, duduk di tebing koridor, di hujung tandas adalah paling in. Tak nampak senior lah kalau tak duduk macam itu.

Kalau yang duduk belah atap, itu jangan ditegur.

Bigong dari tadi dok gesel-gesel belakang dengan dinding. Gatal sangat barangkali. Habis mengelupas cat-cat dinding digesel Bigong, biasalah nak garu pakai tangan tak berapa sampai.

Gambir memegang sesuatu di tangannya, macam sekeping kertas.


"aku ada jadual harian makcik dewan tuh...lengkap dari pagi sampai dia tido" tayang Gambir pada Jo


"pehh mana kau dapat jadual dia ni?" Jo hairan


"biasalah...budak blog..semua nak cerita dalam blog kan..." Gambir berseloroh sambil membuat gaya tangan ke bahu, mata keatas. Cacat benar perangai Gambir sehinggakan muntah bubur Darby tak memasal.


Jo memaparkan muka penuh harapan. Naik tus air liur akibat terbayangkan nasi lemak nanti.
"Emmphhhh!!!!" tepejam-pejam mata Jo akibat kesedapan. Darby muntah lagi akibat reaksi muka Jo yang cukup comel.



sambung nanti......

11 comments:

AiDa AzRyN said...

haish.. pe ni tayang2 nasi lemak.. kan dah terliur dah ni.. :P

laskar rainbow said...

waduhhhh ^__^
pelangi dah terliur nieyhhhh...;]

Encik Psychopath said...

mesti kes nak ceroboh.

sharaBUNGA said...

ok. fine. sedap gile
bai! :(

marina anakcikbob said...

arghhhhhhhh.. pendek sangat!!!!!

cEro said...

tak sabar! tak sabar nak sambungan...

sicomot-comel said...

perghh,,kecur tgk nasi lemak tu...

nak !! LAPO Neyh..huk3

Kniedaz said...

ha..arini punya ntry ada gak sebut ns lemak...next!!!!

annis said...

apekejadah kelakar sangat ney ha?
sakit mulut weyh gelakkkkkk!
haha

a little less conversation said...

lmbt tul cite nasi lemak ni nk habis..nk wt drama ke

Adlan said...

poning kepalo pokcik baco nasik lomak ekau nih..hahaha..

tegur la yang dok belah atap tuh..ntah2 kak limah..sian die..haha