Monday, May 30, 2011

Siri Cerita Yang 'Cutting-Edge': Evolusi

Aduhh !!!

Menyumpah-nyumpah Kamaruzzaman Abu Bakar pada seekor labah-labah kecil warna biru hijau yang baharu selesai menggigit tengkok Kamaruzzaman. Merah berbintat beserta gatal-gatal. Kamaruzzaman menggaru-garu kawasan kejadian dia digigit tadi. Kerja sekolah terhenti akibat insiden tersebut
.
"Kenapa macam nak demam pula ni. Panas saja mata…badan pun rasa sengal-sengal."

Kamaruzzaman rasa panas badan. Dari berbaju kepada tidak berbaju. Terjojol sisi depan perutnya yang agak boroi. Boroi jenis kacak. Lenguh tengkok, lenguh lengan, lenguh pinggang, lenguh lutut dan lenguh tumit. Mual-mual, mata berair, hingus mengalir, senak dada, gatal ketiak, perut memulas serta punggung mengemut adalah sindrom yang dihadapi Kamaruzzaman ketika ini.

"Celaka ! tak kan kena gigit labah jadi teruk macam ni ? Kejap….barangkali aku nak bertukar menjadi Superhero kot ? hah ! jadi Spiderman lah aku lepas ni yes ! Boleh panjat dinding, lompat tinggi-tinggi, lari laju, kuat tubuh badan dan pendengaran tanpa had. Oh, smestinya badan aku nanti ganteng ! Owesem gila ba !"

"Ok..ok…kena persiap sebaik mungkin. Baju penyamaran, nama samaran dan waktu pekerjaan sebagai superhero kena dikaji supaya pelajaran aku tak terjejas…SPM pun tak lama lagi. Harapan mak ayah tak akan disia-sia."

"Aku rasa proses pertukaran kepada orang labah-labah hampir berlaku ni. Arghhh !! kepala aku sakit ! Arghhh !! dada aku sempit ! Arghhh !! jantung aku perit !! ARGHH !!!!!!"



Pretttt !!!!

"Ish…terpijak apa pula ni ? euwww macam mana boleh pijak labah-labah ni ?KAMARUZZAMAN ABU BAKAR !!! mana kau hilang ?? kan mak suruh buat kerja sekolah….KAMARUZZAMAN !!!!"

7 comments:

ღ p!nk veLvet ღ said...

akhirnyer mati d tapak kaki mak, ahaks!

meowwmania said...

innalillah

hehe..

Lizzie Yasmin said...

bukan org labah - labah, tp labah2.. hahaha

EZAN IDMA said...

hahahaha. kamaruzaman!!!

marina anakcikbob said...

eee..jadik labah2..

CikGadis said...

innalillah~~

haha. xbley blah

boonga kecik

syud said...

hahhahha...ceh..lmbab gila aku..
baca komen2 kat bawah baru paham apa nak dsampaikan hahahhaha