Tuesday, January 31, 2012

Siri Cerita Yang 'Cutting-Edge' : Jika mati, biarlah mati bersama


Sruppp...

Bijih kopi dari brazil ternyata hebat penangannya jika dikisar dengan separa halus. Tidak terlalu besar, tidak terlalu halus. Air panas 100 celcius dan dua sudu kecil gula memberikan  aroma yang menangkap. Cahaya matahari dari jingga ke kuning semakin terik membaham wajah. Jernih anak mata berkilau bila berlaga dengan cahaya matahari yang semakin meniggi itu. Inilah waktu Maya. Waktu kegemaran Maya.

Tepat pukul 10.30 pagi, deringan lagu Cinta Kaki Cagu dari telifon bimbit Maya bergema. Tertera perkataan 'Honey' dari skrin telifon dengan cahaya pejam-nyala-pejam-nyala mengikut lenggok lagu tersebut.

Yeay...Maya melompat riang bila membaca pesanan ringkas dari ‘Honey’ tadi. Dia bersiap-siap dan menunggu di bawah apartment. Dalam masa 5 minit, berhenti sebuah kereta warna hitam dipandu seorang lelaki berkaca mata. Maya terus meluru dan masuk ke dalam kereta tersebut. Kereta itu bergerak dengan kadar perlahan kemudian mula memecut.

"I betul-betul cintakan u..cintakan hubungan kita, i setiap hari berdoa agar jika mati...biarlah kita mati bersama. Tak sanggup berpisah dengan u"

Luahan hati Maya mengukir senyuman pada jejaka berkaca mata. Mata bertentang mata, tangan Maya digenggam dan bibir bertemu bibir. Kini mata sepasang kekasih sedang terkatup sambil menghargai kasih sayang yang indah sekian lama terjalin.

Dalam masa yang sama lampu isyarat di simpang tidak lebih 300 meter dari apartment maya sedang berkelip warna kuning. Berkelip...berkelip..berkelip...merah.

Dari simpang kanan pula, sedang mara dengan kelajuan 50km/jam, sebuah treler panjang sarat dengan kontena

Wap panas dari bibir Maya dilepaskan sambil mata jejaka itu perlahan-lahan terbuka. Penglihatan dialihkan kehadapan jalan. Kini, kereta yang dipandu sudah melintasi lampu isyarat. Lampu isyarat warna merah.

Dalam kiraan tidak lebih 20 saat, satu dentuman kuat mengisi kekosongan pagi itu. Kereta warna hitam  diseret sejauh 200 meter dari tempat ia bertembung menghasilkan percikan api.

Boom...

5 comments:

Unknown said...

HB i rasa u blh jd novelist la..smua cte u type ni..though it sounds funny tp boleh g la..

C++ said...

Bhai HentakBelipat....

Pergh... mapuh kerah... hahaha

hentakbelipat said...

bai C++ kira orait la mapuh lepas dapat deep kiss kan kahkha

hentakbelipat said...

amboi nur dalila...malu le aii

Anonymous said...

aru ingat ade hapi endin.. dah BOOOM.. c u in al jannah ya!

*peace