Friday, April 27, 2012

Darah Manis

Assalamualaikum dan selamat hari Jumaat.

Setelah melalui pelbagai bencana dan juga kesusahan, akhirnya aku dah dapat sebahagian apa yang aku rancang. Sebenarnya, kita ni tak payan nak rancang rancang sangat sebab kalau rancang pun bukan dapat apa yang kau rancang. Janji kau ada usaha insyaallah ada lah hasil.

 




Satu benda aku tak berapa paham, kenapa orang cakap lepas bertunang darah kau manis? Adakah aku selepas ini kena lebih berhati-hati takut takut akan digigit dileher lalu menjadi pontianak jiwang muke pucat badan berkilat? atau aku lepas ni tak boleh derma darah sebab kandungan gula pada darah tinggi? atau malam-malam aku akan dihurung semut sebab semut suka benda manis? 

Sebenarnya, panjang lagi perjalanan aku ni. Ini baru permulaan. Oleh itu marilah kita menuju ke jalan yang benar.Untuk mengharungi segala benda ini, kau kena kuat dan kau juga kena ada penyokong yang kuat. Berdiri sorang-sorang akan menyebabkan kau runtuh cepat. Jadi aku berterima kasih pada family dan member member aku yang memang power.

Aku nak letak gambar banyak-gambar karang Petisuara bising. Jadi biarlah dia yang letak kemudian hari. Aku nak bersiap pergi masjid ni.










19 comments:

thra said...

can i attend your osem wedding???
pleaseeeeeeeeeeee!!!!!! (^_-)

lula_asha said...

Apa yg pasti u mmg x normal...slalu bikin org gelak...anway congrat to both of u..

Unknown said...

Tahniah HB dan PS...u deserve each other...

Ardini Izzati said...

Lawa lah akak ni :D

AmirahSM said...

cantik la awak, unik! ;)

dya adriza said...

darah manis tu kata org tua2 je. yg sebenarnya, lepas bertunang, syaitan akan cuba rosakkan perhubungan tu lebih2 lagi bila dah nak kawen. sebab bertunang tu kiranya dah lepas satu tahap untuk menuju perkahwinan. sedangkan berkahwin itu amat dibenci oleh syaitan sendiri sebab dah menghalalkan perkara yg haram. sebab tu la org kata darah manis. mcm2 dugaan timbul. so, jgn tunang lama2 sampai bertahun. jaga hubungan baik2 and sentiasa percaya antara satu sama lain. Tahniah HB & PS!

~dya adriza~

Unknown said...

PS nampak sangat pretty..congrats to both of u

cEro said...

Yeah! Tahniah!!

Unknown said...

waaaa tahniah!!

eyjalukman said...

congrates senior samura , HB and kak yana yg awesome. haha lawa lah make up tu :) May Allah SWT ease every single steps .

farah said...

cantiknyeeeeee

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

TAHNIAH PS DAN HB

;)

e4ezzati said...

Tahniah ! HB cantikkk :)

y i e n said...

congratz to both of u ... very sweet couple :) n welcome to alam pertunangan, hehe~~

NyssaSaad said...

tahniah PS and HB..semoga kekal ke akhir hayat hendaknya.. :)

Unknown said...

Tahniah :) Semoga kekal hingga ke jinjang pelamin and terus kekal lagi ke akhir hayat! Psttt cantik gile Yana :)

cici tembikai said...

sangat cantikkk <3 semoga kekal . cepat2 kahwin and jemput semua readers =p ahhaha

petisuara said...

masyaAllah thank you so much girls:)

HB je yg samura i x hihi

insyaAllah doakan ya :)

Nurul Syahirah said...

MasyaAllah so pretty !! congratulation Nurul...