Friday, March 8, 2013

Perangai Pelik 49: TLC

Banyak perkataan perkataan baru aku belajar semasa Petisuara sedang mengandung. Entah...dia kata memang biasa orang pakai ayat ayat. Manalah aku tau sebab aku bukan selalu duduk dengan orang yang mengandung pun. Ini pertama kali. Oh..Petisuara sekarang dah nak masuk bulan ke 3-4 kalau tak salah kira. Sindrom 'trimester' pertama dah banyak kurang. Wek wek tetap ada tapi berkadar. Dah boleh keluar sekali sekala dari 'sarang' dia.

TLC,

TLC sering digunapakai oleh Petisuara baru baru ini. Mana dia belajar entah. Masa mula mula dia sebut TLC, aku pandang lama dekat muka dia. Apa benda TLC ni? TLC yang aku tau satu saja. Table, Ladders and Chairs...TLC Match. Ini kalau TLC match ada main dalam gusti WWE memang power. Paling power TLC match adalah pada tahun 2000. Tak kan Petisuara ajak main TLC. Syok jugak sekali sekala tapi bahaya. Ada yang patah tengkok karang.

"TLC tu Tender, Love and Care laaah!"

Wooooh. Mana lah aku tau. TLC tu boleh jadi macam macam. 'Tepi Lah Cikit' ke 'Tolong Lap Cermin' ke Tipah yamaha LC' ke 'Tampar, Lempang Cium' ke sebagai contoh. Sebagai lelaki yang rokers, kena cakap terus terus baru faham saksama.

PS: B....
HB: ape?
PS: charge kan hp I....
HB: sebelah u tu je plug dan juga charger...tinggal nak cucuk je dekat hp tu
PS: emph!
HB: laa bukan jauh pun, sebelah tu je
PS: tapi i pregnant...i kene TLC..i kene TLC
HB: peh

PS: B...
HB: yes?
PS: nak air kosong....
HB: kan ada sebelah tu
PS: alaa yang tu air dia tak sedap dah. Rasa dia pelik
HB: air kosong rasa ada satu je kot...rasa kosong
PS: alaaa nak air baru
HB: tapi kalau nak ambik yang baru, i kena turung tangga pada pukul 12 tengah malam ni
PS: tapi....i rasa mual mual....i kena TLC
HB: peh

HB: B..
PS: ye?
HB: tolong lipat selimut
PS: emm emm emm
HB: kenape?
PS: i kene TLC...pagi pagi kenelah TLC
HB: ape kene mengene TLC dengan lipat selimut?
PS: lipatkanlah
HB: peh





16 comments:

Cik Puan Rara said...

hehehe untung dpt suami cm ni.hehe

O'gosh Iskandar said...

kahkahkah...lawak la PS time preggy ye...lebih lawak lagi bila HB kena kawal perasaan dan bersabar....sabo...sabo...

munamuni said...

baik nya HB , beruntung petisuara..huhu

Julie Hawa said...

Hahaah.. sama macam Vivy Fashion Valet... comell

FatihahRadzi said...

hahaha . kesian

Ainee Cumi said...

Adoi! Comel betullah Yana ni. TLC! TLC!

ainaaaanabihah said...

kirim kn salam sy kat akak TLC tu
hahaaa lawak laa xD
hv good days ahead ! :)

Zaqyah Razak said...

HB tak merengak nak TLC jugak ke? Haha.

cEro said...

TLC match paling best masa Mankind lawan sape ntah tahun brape ntah yg smpai darah2 tak hingat dunia...

Ahhh!! Good'ol days..

Anonymous said...

NI ANAK PERTAMA
MASUK KE2 KE3 NNT..
DH ILANG DH TLC2 TUH

Muhammad Adam Rayyan said...

Adam rasa TLC la baca entri ni. bwahahahaha~

tia said...

haha~ TLC!!

cikji said...

haha comel sangat yana nih,TLC setiap masa sgt bagus okey,bknya selalu pun blh TLC nih.kikiki

sue. said...

hahahahahaa..yana yana....comel betol..

merapu said...

cute sangat, haha

Suspek Utama said...

Peh..TLC sungguh..haha