Wednesday, January 27, 2010

5 tips untuk kurus~perlu ikut!



anda mengalami masalah kegemukan?masalah selulit?masalah lemak berlebihan?

anda patut risau sekarang sebelum terlambat ya!nanti dah gemuk baru terkedek2 nak kurus..
bagi yang nak kurus sila ikut tips2 di bawah ni ok?renung2kan dan selamat beramal!

1.pastikan anda bangun pagi terus minum air kosong 1 gelas..

2.jangan skip sarapan pagi..tahukah anda orang yang tak sarapan pagi adalah lebih cenderung untuk gemuk?

3.makan pagi,tegahari,dan malam tepat pada waktunya..jangan lengah2

4.jangan berani nak makan malam ye!sila makan sup sayur atau sup cendawan untuk makan malam..jangan sesekali makan tomyam!!INGAT!TOMYAM banyak toksin..jadi JAUHI TOMYAM!


katakan TAKNAK! pada tomyam

5. asal lapar je sila cari air suam berdekatan dan minum sampai kenyang..jangan sesekali rasa air suam tu tak sedap..

ok!ikut tau tips2 ni..pastinya anda akan dapat body yang anda idam2kan selepas ini..

12 comments:

oh farah said...

mgelabah. u buat dulu la baru org nk yakin

devilicious said...

sy ske gler mkn tmyam :p

illehyana said...

hello..i mmg buat la ok..alah sai..awk 2 kurus xpyh la nak diet2

GBB.est said...

hahaha! tomyam memBATALkan diet anda..makan tempe laaaaaa

illehyana said...

HAHAHAHA...tempe xsedap!

Carl Samsudin said...

tau la ko da kurus taik!!!

illehyana said...

HAHAHA..jgn lah jeles ye..aku akn trus mengikuti diet yg amoy 2 suro aku ikt..

wanie hidayat said...

tq yana...aku try ikot....tp yg bngn pagi trus minum air suam tue, kene gosok gigi dl ke x.??org ckp if minum air n berkumur b4 gosok gigi, petua awet muda....if nk kurus, kene gosok gigi dl ke x...?hahahaha

illehyana said...

hihihi...xpyh la gosok gg..ade enzyme2 dr air liur basi 2..bgs untuk kesihtn..hihi

azrn said...

cop!
tips no.2 tu
ahahaha...
dah 3 bulan kot aku tak sarapan. sekadar bgun minom air kosong, sesiap gi keje. well..
tak gemok2 pown. lunch at 11am pula.

tips no.2 BATAL leh tak ? :P

illehyana said...

hahahaha..mgkin ko jnis yg ssh nak gemuk..ko 2 kurus gile kot syg..hihi

zamankacak said...

haha...meh abg simon bg tips kurus..haha