Wednesday, July 21, 2010

Siri cerita yang 'cutting-edge' : Dear diari


Dear diari.........

Kau tahu?? semalam aku betul-betul tak percaya. Tepat pukul 10.30 a.m, aku bagaikan dapat balik kehidupan aku...kau tahu?? ahh...pasti kau kurang tahu kan??

Kau tahu?? bukan senang aku mahu kembali ke pantai tenang...bukan senang aku mahu tarik nafas dalam-dalam...bukan senang juga aku mahu kembali normal...dari umbang-ambing ombak kejam...kau tahu??

Dia berkaca mata....rambutnya hitam iras Joan Jeat. Aku perasan ada lesung pipit terukir pada pipi kanan nya. Kulit Mimi halus betul...kemereah-merahan bila terkena cahaya matahari. Bibir Mimi kecil saja..comel!! Ohh ya..aku terdengar rakan nya memanggil dirinya Mimi. Ahh!! Mimi memang cukup 'adorable'. Aku rasa Mimi jenis tak berat kepala. Jenis tak jadi hamba moden....jenis yang ringkas...itu aku suka!

Tak sama langsung Mimi kalau nak dibandingkan dengan Sheril, Mya, Qis...TAK SAMA LANGSUNG!!!
Ahhhh!!!!menyebut nama mereka buat hati aku membara! kau tahu?? Raut wajah tak menggambarkan hati sungguh. Metarilistik kuat sangat sampai boleh nampak dekat lipstik......DAMM!!! Oh emosi!! Oh emosi!!! aku benci bila emosi...buat aku berpeluh sakan, tangan cepat mengeletar...kepala sakit!!

Hmmmmm...tarik nafas dalam-dalam....

Kau tahu?? sia-sia aku bazirkan masa aku berbulan-bulan pada Sheril, berbulan-bulan pada Mya, berbulan-bulan pada Qis...tapi sikitpun mereka tak hargai aku. Pandang aku sebelah mata pun tidak. Bukan buruk sangat pun aku ni...cukup sempurna apa. Mungkin aku tidak punya BMW 5 series...yang ada duit syilling untuk naik LRT

Aku perlu segera lupakan Sheril, Mya, Qis. Sebabnya...aku dah jumpa hidup baru. Ya...hidup baru aku adalah Mimi. Jika dulu Sheril, Mya, Qis langsung tak bagi peluang pada aku...dikatakan aku ini sakit otak.... aku sakit otak sebab kau la bodoh! Mimi sangat cool.....

Oh ya..kau tahu diari?? semalam di TV, siaran berita jam 8.30 malam...berita itu beritahu yang abang-abang polis menjumpai sepasang lengan yang hampir nak mereput. Agak-agaknya milik siapa ya?? Sheril, Mya atau Qis?? aku pun bukan catat tangan siapa di mana, kaki siapa dimana...yang ada disini kepala sahaja...hihi

Hampir pukul 10.30 a.m....aku nak siap-siap. Mimi mesti dalam perjalanan ke tempat semalam lagi. Aku mesti datang awal. Agak-agak baju apa Mimi pakai hari ini ya....





26 comments:

marina said...

eee...takut..

hentakbelipat said...

hahaha..pagi2 dah takut ea..sorry

C++ said...

Bhai HentakBelipat...

Humangaih... ganaz... ganaz...

meowwmania said...

uishh citer thriller, scary ngeee~

syaf said...

brutal

.::WaNiE::. said...

waaweee citer baruu

ai like

ganas ooooo

lain kali tulis la letak kat mana sian abg polis hahah

hentakbelipat said...

haha...kalau tulis tang mana kang lain pula cerita

FyZa said...

erk...larikkkk!

Yatre Hayati said...

hahaha...seram...

+akufobia+ said...

ngaa.kutip,kasi balik kat qis,mya,sheril.

AngahSayang2314 said...

fuiiiiyoooooooo tulisan doc tue.. heheh cabutttttttt

Syiqin said...

ganasnyeerrr...
serial killer ke ape nih?

hentakbelipat said...

pehhh murninye hajat tuh...buat molek2 ye uncle

syaf said...

petang2 uncle bagik tikus makan

iqbalsyarie said...

wah..scary~!!tapi best...khusyuk aje baca.hehe..best~
Post baru:Jadi Bos.Mau?

NaNaJoe said...

mak oi..ganas2...ilang tangan da..huhuhhu~~

Zither said...

alamak, dia pembunuh ke? -.- tak takut tak takut! -.-''

nurul nadea said...

ooooo..cet..aku ni slalu la sangat lambat pikap dgn entry cutting edge ko nih..kena bace 3 kali baru paham. adeh~

.s.o.f.i.a. said...

ingat kan citer lawak macam slalu2..... ada unsur thriller la plak!!! best best!!!!

✿nenek moden✿ said...

hehe..main kerat2 pulak...hehe..ganas2..

raja dinie said...

seram gilos...huhuhu
tp sngt best...:))

asrawahida said...

eiii seram... meremang bulu roma.... auwwww..... hahaha.... neeway, gud try! x saba nak tunggu nxt post... weeheee ('',)V

Enchaoz said...

thriller siot ahahaha

dya adriza said...

Yeh! pdn muka diorang!! Kepala tu x kan smpn je kot, msk la sup ke, apa ke~ dpt gk phla blnja org mkn :P

Kniedaz said...

aiseh..serial la pulak

Rina (◕‿◕)✿ said...

erk. cuak kejap