Thursday, August 12, 2010

Perangai Pelik Bab 13: Cermin

Kau suka cermin? Bidaah sangat kalau cakap tak suka..kadang-kadang lalu depan dinding yang berkilat lain macam pun boleh buat berhenti sekejap untuk melihat bentuk badan yang diidamkan..pehh! Macam aku..memang suka tengok cermin...jadahnya kalau nak potong misai tak tengok cermin...hilang akal pergi lab dengan potongan misai yang begitu haram J.

Bila tanya kaum hawa..itu jangan tanya..sebab dah memang dilahirkan mereka supaya suka pada cermin. Bila mereka berada dihadapan cermin...kalau cermin itu boleh cakap, dia dah lama cakap "tolong....tolong lah..tak larat sangat ni tengok muka kau..urghh!". Tapi sebab tak boleh cakap maka semua kaum hawa happy tengok cermin lama-lama...sampai tembus cermin itu.


Tapi aku rasa cermin ini buat kita semua jadi yakin diri yang tak pasal-pasal. Betul. Jadi bila berada depan cermin...kita automatis jadi bintang filem, pemain bola yang handal dan juga silap-silap boleh jadi perdana menteri...Najib mesti suka tengok cermin masa kecik-kecik kan?

Masa aku lepak belajar dekat Kolej Matrikulasi Gambang..aku dapat sorang member...nama dia Zul Superman... yang memang hantu cermin. Gila apa! kalau bangun tidur benda pertama adalah cermin...makan depan cermin...paling ci**i adalah bercakap dengan aku tetapi memandang cermin...nak kena tendang ke! itu belum masuk bab bercakap dengan cermin. Tapi aku tak salahkan dia..ini kerana rupa wajah dia kira boleh masuk akal untuk lepak depan cermin
lama-lama. Kalau nak 'setting' rambut dia depan cermin..jangan la kau tunggu..boleh buat batal.

Pernah satu kali masa aku panjat tangga nak pergi bilik tutotial....satu hal lagi, siapa entah banggang buat tangga dekat matrik aku rendah-rendah..merbahaya lah oi!

Aku: "kelas mende lepas ni oi!..aku ingat kalau kite serong sikit pekena mee goreng ada betul jugak"
John: "cerah masa depan juga kalau pekena mee goreng sepinggan"
Zul: "aku rasa.....tido dibilik lebih bijaksana"

John: "aku sekarang ini..cukup tak setuju dengan konsep dalam kelas tak boleh makan"
Aku: "huyoh...serius punya perbincangan"
John: "bukan apa...patut dalam kelas lebih santai...kalau lebih 'true' bantai bagi isap rokok..baru berwawasan"
Zul: "aku rasa......"

KAPOOOWWW!!!!!

Aku: "huyoh! zul..kuat gila kepala kau..bergegar tangga nih
Zul: "........."
Aku: "kau steady tak nih..kepala kau berdarah ah...hebat ah"
Zul: "........"
Aku: " John..aku rasa zul dah hilang waras..jom bawak dia pi jumpa klinik..belubang nih kepala"
Zul: "aku rasa.......rambut aku senget..cermin ada!..cermin lah...ada tak! confidence hilang!


Aku: "huyoh!"

54 comments:

Enchaoz said...

steady x bro? haha

Amni said...

akak nampak dulu ko masa belajar memang jaga penampilan ko dik.. banyak2 junior tu, geng korang memang menyerlah.. dari jauh dah tau korang.. hahaha..

Sylangster Pressure said...

aku tak suke cermin. cermin yg suke aku. kdg2 mls nk lyn. hehe

kk said...

rambut pentng ok.hahaha

cawan merah said...

ala.. 2nd. hehe
sakit mental punya orang.
agaknya, kepala dia kebal kot.
superman! hehe..

AyuE SurihanyOt said...

haha..melampau gila wehh...

GaDis CoMeL said...

aku suka cermin yang "mirror mirror on the wall" tu.. suka sgt beliau mention nama aku.

cEro said...

klakor btol...
tanye cermin dulu plak...
hahah

cik panadol said...

kalau perempuan mmg la ramai yg hantu cermin...pantang nmpk cermin mesti nk pandang...tp aku penah jumpe sorg laki...sangat macho...tgh borak2 tiba2 dia kuarkan cermin kompak dia dari poket n terus belek2 muka!! adus....mmg pelik ar...

C++ said...

Bhai HentakBelipat...

Huh.. macam siot jer kaki cermin tue... hahaha

Bhai... gua kalu cukur misai/janggut/jambang... gua tak pernah tengok cermin.. rasa dengan jari jer dah cukup... konfiden...

Rainbow said...

suka ah si zul tu, penuh konfiden wpn sakit. cermin xleh ilang punyer.. salute ah dia hahaha.. sengal je

Qu azniza ;) said...

i suke cgt cermin bahahahahah

Qu azniza ;) said...

cermin xsuke i bahahah

Shukjessa said...

aku tengok cermin utk shaving dan buh minyak rambut je, yg len jarang sgt nak tengok.

tp orang slalu nasihat praktis berucap depan cermin, aku tengok depan cermin pun nak muntah, ape lagi nak beri ucapan ahaha

My MiRa said...

saya suka cermin!!!!pagi2 tengok cermin,malam2 tengok cermin,siang hari tengok cermin

sha a.s said...

sy juga gile cermin. pantang jmpe.

AngahSayang2314 said...

salam ramadhan

kalau macam tue nak tanya cermin la... hehehe

Nazz@Purple said...

sy tak cantik so.tak suke tgk cermin..

AdiHana said...

psycho sial..

Black_roses92 said...

haha..dah mcm abang kite. suka tengok cermin. tak suda2 cermin. balek skola pun cermin..suke sangat menye'MART'kan diri.. tapi bila awek2 datang kejar, dia lari. haha.. kite yang jadi mangsa awek2 tuh.. huhu..tak guna punye abang! ni sumer gara2 GILER CERMIN!!

.s.o.f.i.a. said...

aku takut nak tengok cermin.... sebab mak aku kata jatuh cinta kat diri sendiri itu satu penyakit. kalau aku tengok cermin takut kena penyakit tu la......

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kepala dia memang keras la bai..

cik aiLebiu said...

siap berangan nak ada rumah yg dinding dia cermin semua...hahaha...

J.M.R said...

ada apa dlm cermin sebenarnya?:-p

Che Armster said...

hahaha.. weirdo gila.. rambut lagi penting dari nyawa hahaa

Khairul Azmi said...

giler ah..stay col walau kpla dah berdarah..
mak aih..hannnntuuuuu cermin ruponya

daisy said...

ahaha..
gila kentang member ngko tu

Tomato Gurl's Life said...

cik tom pun suke cermin...normal la perempuan...
tp xboleh blah bila ade jgk laki suke cermin..pe2 cermin dulu!!!!haha...

mida said...

betul kdg2 cermin wat kiter raser rndah dry...
kdg2 raser bangger...

Syiqin said...

Sangat x bleh belah!!hahah

TiM said...

nice story yea..

lotikus disarimankan said...

senget punya zul.
kepala berlubang xpe,asalkan rambut still terpacak

fara said...

ceh. dh berdarah kepala pon carik cermin lagik.
ni betol2 dh obses.
ngalahkan aku.
haha :D

ishiko said...

ngaaa...ahhhhaahaahaa...
hahahahaakkk.... huhuhuhuuu... (alamk penat gelak,kang batal lak pose..)
huyoh! memang superman la dye.. >__<

echah mashuri said...

haha..pacakkkkk!!!

Sir Marcello said...

rambut penting wooo....
aku sanggup tak mo pakai helmet kalo boleh...hahaha

Hazirah Hamid said...

memang org perempuan pantang tgk cermin, makan dekat kedai yg byk cermin pn boleh batal sebab asyik tgk cermin BHAHA

ms.GrEEn said...

alah..kalo pompuan..cermin kete org pon die sapu! ahahaha...xpayah cermin sisi..cermin tingkap pon buleh..wat btoi2 tudung..sengih2..ahahahah

meowwmania said...

ini br betul SUPER POWER!!

eh! ada member sorang dlu suke nor tgk cermin sampai kene rasuk woo ngee~~

dyra said...

hahaha ! dahsyat sunggoh , smpat lg fikir psl rambut pdhl kepala brdarah --'
ohh aku kalau tak bwk cermin dlm poket , boleh mati woo :D

sya said...

hahaha.cool gile zul nye.

Penulis Setia said...

me too! suka cermin..sll jadi mgsa cermin keta org...tp da byk kali insident dok syok tgk cermin keta org..dm tu ada org..ah, malunya :P

pawaka19 said...

betola pempuan ni addict betol ngan cermin..masa aku praktkal dulu selalu setiap meja ada cermin kat pc diorang..mmg wajib

"Permainan video game pada masa hadapan, simulator F1"

iqbalsyarie said...

wah..uniknya membe ko tu bro!haha..aku tak jumpa lg kot org yg ekstrem mcm tu ;)
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan?Mind to eat? :)

bro,ada masa...singgah la ;)

Vee said...

serious klaka zul tu, obses btul with his image eyk. tp btul laa, klu x de cermin cm x sah kot. agaknye pelengkap idop.

kdg2 budak2 nih lalu kat tepi kereta tgh parking tu sebok btulkn tudung la, rambut la, picit jerawat seketul pun smpat kot. bygkan klu 9/10 biji kereta yg tgh parking..mmg heaven kat diorg :p

i pn ade gak, tp sket2 je kot..hehe

Encik Psychopath said...

pelik. tp cermin bagus utk lelaki berjeragat mcm aku ni =.="

Whoda said...

...dan orang kate pompuan obses ngan cermin....haisyy~

fnd said...

Kau ni lelaki yee....sapa awek cun kat header tu.

Aku suka pecahkan cermin

fndrocka

Hamzah Ian said...

gua sokong entry ni.. hehe.. kalau takde cermin ssh gak kan..

Encik aMin said...

Hahahar... ni namanya pengaruh rakan sebaya... fashion victims... dalam poket mesti ada cermin, hohoho... :p

Jimi And Short Story About Dia said...

aku suka tengok cermin sebab mencantikkan diri.

sweetie2010.blogspot said...

Salam kenal,

hhee. samalah Kak Sweetie ngan kawan tu. suka sangat tengok cermin.

Wajah Kak Sweetie tak lawa pun. tapi dah habit buruk tu....bercermin selalu ma. Cermin pun naik menyampah tengok kiter..

nabilah_2908 said...

hehehe..mmg gile cermin abis nih...kepala dh berdengung pun masih lagi nak cari cermin...

jom ke APA KATA HATI pulak,
KEHEBATAN CINTA

cik helena said...

memang superman betul!hahaahah!