Tuesday, August 3, 2010

Sehari Menjadi King...pegi bai!!

Hari-hari aku bangun pagi...mengadap cermin toilet..tonyoh muka sendiri...hari-hari tahu. Kadang-kadang sambil-sambil tonyoh aku cuba bayangkan muka aku boleh jadi macam rupa model dekat kotak renoma bila dah basuh....jadahnya...lalu aku naik bosan basuh muka aku sendiri


Seadanya..semalam aku malas nak basuh muka sendiri..jadi aku nak orang lain pulak basuh muka aku...pehhhh!Gila ba tahu! rasa memang diri ini King. Sudah la aku ini bongsu...lalu dilayan macam King..memang pegi! Aku gerak sorang-sorang dekat satu kedai 'facial'...bincang lebih kurang dengan tokey kedai tu..dia senyum sipu-sipu tanda setuju. Senang rupanya nak 'adjust' suruh orang basuh muka kita.

Masa proses mencuci berlangsung...ada juga aku bantai tidur sejam lebih. Jadahnya.... banyak sangat benda alah dia hentam dekat muka aku. Kira nasib baik lah ada lagi hidung,mulut sama mata...aku ingat habis tercuci sama. Tapi rasa tobat datang bila pencuci tu dah mula korek-korek muka aku...gila sakit tahu! habis meleleh air mata..tak ada belas kasihan langsung. Dah macam mengetam permukaan playwood dah aku rasa budak tu hentam muka aku. Aku kira-kira ada juga dalam 2 jam dikerjakan dengan budak pencuci muka itu.

Tapi bila 'settle' hapa semua....peh! berkilat habis! aku sentuh pun tergelincir jari-jemari...uhhhhhh! Ikutkan dah boleh aku pergi audition mana-mana jawatan kosong sebagai hero filem-filem masakini...nasib baik cepat sedar diri. Kau semua patut try satu kali beb...tengok jauh mana kau punya 'flawless' muka kau.

Agak-agak kalau aku bantai pergi cuci muka ada dekat 7-8 kali boleh juga muka aku iras-iras mamat ni. Dengar-dengar dia ni pemujaan ramai..habis gila gadis-gadis...pehhh!teruja!





24 comments:

NARDtheNERD said...

erk.
kau 10 tahun dulu ye la kot boleh jadi macam bieber tu.

teehehehe~

FyZa said...

haha..apa la nk sama dgn mamat jambu justin bieber nie..bgla cth yg macho cket..haha

meowwmania said...

ntah...x minat ler ngan bdk kecik bersuara gegirl tuh muahahhah...

-telordibasuh- said...

haha...telor rase nak bling je telor kat si bieber tu haha

putri_roh said...

ahaha.. boleh tahan..... rambut sudah ade sket sama.... ahaha...

dolu2 teringin gak nak gi cuba try test.. skali tak jadik takut muka je puteh.. tgn..? ahahaha.... dah 10 tahun pikir balik.. tak dapat2 keputusan.. ahahahaha....

Affan Ruslan said...

lol. aku tak penah pg lagi.

patut ah artis2 muka maintain, tiap2 hari cuci mcm tu agaknya. hehe

sherah said...

hahahaa tgelincir jari jemari.pehhhh tak tahann aku baca XD

acepa weet said...

fuh nak jadik macam justin bibir kah.mmg la kegilaan org heheh

maCy said...

boleh ke meyh? ok la boley la.. keke

zai said...

hahaa asal semua laki2 skrg suka compare dgn J.bieber

miszes ugly said...

wah.gaye2..
*muke ikhlas*
(tetibe plak aq nyampuk msuk blog nie.sori.huhu)

anazeyy said...

huhu... kasi try.. leh tgok justin bieber versi malaysia.. tp die ngn hentak.. rasenye hentak lh macho la... die nie bdk2 lagi.. hehehe

Lan Bingka said...

hahaha..tak penah terpikir nak buat benda tu..

Whoda said...

ahahaa..byk2 org asal si bibir ni jgak jadi contohnye...peh, xleh byg ar =p

iqbalsyarie said...

oh..mamat tu la bieber ea..baru aku tahu..hehehe...cuci muka,entah...kalau mcm tu rasanyaa aku tak menjaga muka ke sbb aku tak peduli sgt pasal benda ni..hahaha..wuduk pun dah cukup menyucikan dah..bagi aku lah..hehe
Latest post:Cerita Pangkor bahagian 1

AngahSayang2314 said...

ooo kalau macam tue bersih suci la muka dia hehhehee

pawaka19 said...

oh man knp justin biebier , kenapa tak justin timberlake?

"Mak Aii! Sembang Lucah di iPhone 4 pun Boleh?"

Tupai Karan said...

aih.. jadi jejaka idaman petisuara je dah la.. :D

p facial skali lebam2 mata ilang ke? hoho.. camne rasa? nk p lagi? xleh salahkan tukang cuci tu, dia hanya amek kesempatan menenyeh2 muka orang dan dibayar pulak tu.

macam tukang gunting rambut bangla kat sini, siap servis urut2 kepala lagi, pap pap pap diketuk2 ditabla2 diluku2 tapi takde orang marah.. bahagianya :))

Latest Post : Bila Kawan Jadi Artis

nurul nadea said...

hahahahahahaha..jangan harap muka kau nak jadi macam jastin bebe tuh..

xpe, asalkan petisuara tak lariks dr hentakberlipat..huhu

.s.o.f.i.a. said...

aku plan nak pi gak tapi muka aku flawless sangat.... aku takut amoi tu nages kecewa sebab tadak kerja plak... so aku kensel la.....

ms.GrEEn said...

ko lagik kacak dari die..jgn risau..setakat si bibir nih..ala...ke laut! ahaha

noor afzan said...

nak juga la pegi facial..
kat ne hang pegi tu?
kasi la tahu nama kedai.

aisya- said...

hahha..pergh cm tau2 je kan, daku pn pegi facial br nih..time die tgh buang blackhead tu dh bertobat pasnih xmo dtg beb..gile sakit..tp sekali dh hbs..amik ko.muke licin tergelincir..=P

Rina (◕‿◕)✿ said...

heheh tegelak part tegelincir tu =_="