Saturday, July 30, 2011

Siri Cerita Yang 'Cutting-Edge' : Loser


Fuh…fuh….fuh….

Terketar-ketar NurFarhana berlari. Sudah lebih 30 minit dia berlari dan sudah sejauh 5 kilometer dia melangkau. Badannya basah kuyup. Peluhnya yang tadi masin kini sudah tawar. Tudungnya tadi digayakan dengan fesyen Tajima dah tak Tajima sangat dah. Ini semua gara-gara mahu menyahut cabaran sebuah rancangan The Biggest Loser. Kalau dia Berjaya lari habis 20 km ni, comperm-comperm berat dia jatuh lagi 10kg paling kurang pun.

Fuh…fuh…fuh…..arghhhhhhh!!!!!

Jerit Nurfarhana akibat tekanan. Bukan takat tekanan mental yang menyiksa beliau, tekanan dari bebanan perutnya juga menyebabkan tulang keting Nurfarhana menggigil. Semangat juangnya sikitpun belum padam.
Tiba di selekoh bertanda 10km, Nurfarhana melihat seorang gadis lengkap memakai pakaian sukan sedang memanaskan badan. Apebenda pula minah tu tengah buat? Teka Nurfarhana. Rupa-rupanya, minah itu adalah Zetty-sahabat baik Nurfarhana yang sama-sama memasuki rancangan The Biggest Loser tetapi tersingkir di minggu pertama akibat curi-curi makan durian ketika tidur.

ZETTY!!!!!

Ayuh Nurfarhana!! Aku lari sebelah kau!! Aku nak bagi kau semanagat…KAMONLAH!!!

Zetty dihantar oleh pihak penerbitan bagi clise kejutan pada minggu ini dan juga bagi pendorong semangat Nurfarhana.



Fuh…fuh….fuh….

ZETTY!!! Kamonlah! Kamon!! Kau boleh punya!! Kau kena tahan sikit..jangan cepat mengalah!

Nurfarhana..sudahlah..sudah!! tak payah la nak lari jauh-jauh ni. Pekejadah nye lari berkilo-kilo ni? Hilang akal ke apa? Jom lah balik jom. Nanti puasa kau kurus lah!!!

8 comments:

cik nur said...

hehehe tak boleh bla bg semangat amende nyer mcm tuh huhuhu

Gauss-Seidal said...

trsingkir sbb curi makan durian waktu tido?sengal..

jemput singgah: Bila anak persoal tentang seks

a little less conversation said...

ayt pendorong yg mantap beb..

cEro said...

bersusah payah, balik tunggu bulan puasa sudah..hahaha

budakmengong said...

hahah durian pnye pasal

atiqah said...

hi hentak berlipat dengan peti suara selamat menyambut bulan puasa :)

atiqah said...

hi hentak berlipat dengan peti suara selamat menyambut bulan puasa :)

nysa said...

jap..cite ni buat aku konfius betol..HAHA..zetty kan dah tersingkir..tak aci betol !