Sunday, November 20, 2011

Kuching Lagi

Membeli tiket AirAsia secara online samalah seperti memerhatikan papan tanda saham. Sekejap dia turun harga dan macam biskut, harga dia boleh naik ke tahap yang hilang akal. Jantung kau akan sentiasa berdebar, otak kau pening dan mulut tak putus memberi carutan yang pelbagai.

Di Kuching, hanya makan-makan-makan-makan dan berak. Berlainan bila berada di KL, jam-jam-jam-jam dan arghh pergi jahanam. Bandar Kuching bukan lah besar mana tapi setiap sudut mesti ada nilai nenek- moyang yang mereka tinggalkan. Pembanggunan yang halal bagi aku. Dibezakan pada mana-mana bandar lain yang aku pernah lihat, lebih kepada, marilah membina banggunan dan peduli hapa pada benda lain janji perut aku boncit.

Sama seperti di Kelantan/Terengganu, jika kau tidak bertutur dialek mereka, leher akan dijerut kalau nak beli sesuatu. Aku cukup heran yang ini, belum lagi nak kena pergi dekat Laos sebagai contoh.

Ok, aku nak bercuti lagi. Selamat bercuti
Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

Anonymous said...

dpt tiket brpe rm?~syaa

amy roslan said...

life dkt kuching memang tak busy mcm Kl.

Primadona said...

Kau masih ada dikuching? Semalam Maher Zain ada disini kalau kau ada mengikuti konsertnyalah.Jangan lupa borong kek lapis balik.haha.

ewanthology said...

selamat dijeruttt... ahakss

El said...

aku pernah jumpa minah saleh beli kain dengan makcik kelantan.

minah: how much is this?
makcik: hok ni serupo jo...mileblah riya jo...
minah: oh i see...

wtf?

dayah said...

mkn2 dan berak? haaa nk itot cuti..

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

kontek ambo la kalu nok mari klate gk...hu3...

Mimie Kamisah Wahed said...

I love Kuching..
Proud to be Kuching'rian :)

Anonymous said...

mimie.. bukan kuchingrian lah... kuchingite