Monday, December 26, 2011

Siri Cerita Yang 'Cutting-Edge' : Till Death Bring Us Together


"Mana satu yang patut saya pilih? pakai pistol atau tali untung gantung diri?"
"Awak pasti pilihan awak?"
"Ya...saya cukup pasti...."

3 bulan sebelum

Setiap kali Sofia melawati puncak bukit di belakang rumahnya, pasti dia perasan budak yang memakai topi hijau, kemeja biru gelap tidak dibutang, t-shirt putih didalam, seluar jeans lusuh warna biru gelap.dan kasut jenis boot hi-cut. Warna rambut budak lelaki itu akan bersinar bila sinar matahari tepat memancar kearah budak itu.

Setiap kali Sofia mengintai dari atas bukit itu, budak lelaki itu sentiasa membalas dengan senyuman tanpa sebarang kata. Orang kata, tanpa kata pun boleh berputik cinta. Itu yang Sofia rasa. Segala masalah yang Sofia ada, akan terus hilang bila terpandangkan budak itu. Walaupun sebarang kata.

"Apa nama awak?"
"Izham...dan awak tentu Sofia kan?"
"Mana awak tahu?"
"Setiap penghuni rumah atas bukit itu pasti akan saya tahu siapa."

2 bulan sebelum

Inilah yang dikatakan takdir. Sekian lama Sofia mencari dimana hilangnya dirinya, kini dia sudah jumpa. Dirinya adalah Izham dan Izham adalah dirinya. Pengenalan yang aneh membawa kepada satu kata. Cinta. Setiap hari mereka akan menghabiskan masa berbual dan bergurau di atas bukit di belakang rumah nya. Tak pernah langsung Sofia ingin bertanya mana asal usul Izham. Sekadar dapat mendengar gelak tawa lelaki tersebut sudah cukup memuaskan hati Sofia.

1 bulan sebelum

"Boleh saya tanya sesuatu?"
"Awak nak tahu siapa saya yang sebenar?"
"Em.."
"Awak akan tahu juga satu hari nanti..."

2 minggu sebelum

"Izham....saya rasa saya tahu awak siapa"
"Maksudnya, awak dah jumpa kotak lama yang tersimpan dalam loteng rumah awak. Kotak tu pernah jadi milik saya."
"Kenapa awak tak bagitau saya dari awal?"
"Saya mati dalam rumah itu, dan cinta yang menyebabkan saya mati...awak telah menghidupkan saya balik."

Sampai masa

"Mana satu yang patut saya pilih? pakai pistol atau tali untung gantung diri?"
"Awak pasti pilihan awak?"
"Ya...saya cukup pasti....dengan cara ini sahaja saya dapat bersama dengan awak."
"Saya ada idea lebih bagus, pil tidur."
"Kenapa?"
"Saya tak nak wajah atau jasad awak rosak bila awak jadi macam saya."
"Ohh..."






9 comments:

♥nurulizzatie♥ said...

scary. haha

cinderella besar sikit je said...

dah mati pun memilih ag??

Anonymous said...

bunuh diri sebab nak bersama ke?-.-

zharif said...

Laaaaaa patut leeeee

t.a.c.a said...

two words. aku suka!

grOundnUt said...

Sangat psyco...^^'

Cik NurulZaty said...

serammm...

tapi sweet.

hua hua

C++ said...

Bhai HentakBelipat...

Pergh... dari Alam Angker tue...

hentakbelipat said...

hahahaha ni nama dia berangan2