Friday, September 7, 2012

Jawatan Baru


Aku sekarang tidak lagi bekerja di tempat kerja lama, sebaliknya aku sedang bekerja di butik Cala Qisya. Pekerjaan aku sehari hari adalah buka pintu, sapu lantai, sapu tangga, mop lantai, mop tangga, mop jamban, susun baju, susun kasut, berak sikit dan tutup pintu. Melayan tetamu dan juga bergurau senda dengan makwe makwe yang datang juga termasuk dalam skop krateria aku sebagai penjaga kedai.

Itu belum jika diceritakan bab mengecat dinding, memaku bumbung, memasang tiang konkrit dan juga selang seli memahat papan. Ini aku lakukan demi kasih dan saying pada butik CalaQisya.

Sepanjang proses menjadi penjaga kedai, ramai juga yang salah anggap aku sebagai abang Bangladesh atau Nepal. Ini bukanlah menjadi satu kerisauan terhadap diri aku. Pernah juga dijadikan cerita dimana sedang ralit aku membuat corak-corak di dinding, datang seorang makwe mendakwa aku sebagai tukang cat. Cantik makwe tersebut mendapat kaler kulit baru hari itu.

Tak tahukah mereka yang sebenarnya aku ini adalah seorang pendekar terbilang yang mengamalkan buah langkah 12?


Oh ya, aku ingin sambung melayan makwe-makwe yang tak henti kunjung tiba. Sekian



Psst: Kenapa bila kita nak menyatakan sesuatu pada orang, kita akan ulang sampai bekali kali. Sebagai contoh:

Ahmad: Siva, hari ni aku nak belanje kau makan nasi ayam lah seba semalam kau tolong aku berus kan gigi aku.
Siva: Eh, takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa...aku ikhlas tolong kau. Takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa.

10 comments:

nurdani said...

haha. bab takpa takpa tu kelakar. hahahadoi.

mungkin tu signal nak disuruh belanja jugak cuma nak lebih beradab. mungkin

~ ( LayDee_N ) ~ said...

bagus pekerja nih.. hahaha. susah nak cari pekerja berhemah macam cik abg nih.

Sabrina said...

haha! cool post!

ct cheery said...

ulang untuk keyakinan mybe sbb sometime kita sndri lupa apa yg kita dah ckp...hehe

(eh, pe aku ckp ni?)

Rapunzeel Cikilolo said...

takpe, takpe... eh terulang lak :))

alien said...

nak tunjuk kita bersungguh kot

C++ said...

Bhai HentakBelipat...

Pergh.. lu sudah naik pangkat lar kalu gitue... sudah satu level atas balachi... hahaha.. bagoosh.. ader peningkatan.... lain taun lu boleh naik pangkat lagi... jadi chief balachi.... hahahaha

Jawatan tokey buat masa nih dan akan datang lu tak layak lar... kalu lu jadi tokey... camana mau layan awek yang datang butik.... hahahaha

cEro said...

Oit, best hape keje jaga kedai..hahaha
Kalau ada kosong, ajak aku jaga kedai sekali..
Aku tgh cari keje sekarang ni..

"Takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa takpa."

iKhRam said...

semoga sukses dalam kerjaya baru yer..

NanyFadhly said...

wan...ooo...wan...mane entry baru? mane? mane? haha..