Monday, July 5, 2010

Sekolah Asrama Itu Seram: Bab 8 - Arghhhhh!



Sambungan Bab 7....(gila aku update dekat office luca)


Muka budak perempuan masing-masing macam kain buruk...buruk beno. Mungkin bila perasaan takut campur effect compius jadi macam itu. Nampak sangat lemah semangat. Darby, Loki dan Bigong masing-masing menuju ke kelas sendiri. Bau kapur barus tadi masih berlegar-legar tak tentu hala. Loki ambil tak kesah dengan bau tersebut. Dia lebih bingungkan effect mata yang baru dia dapat haritu.

Di dalam kelas, budak perempuan masih kalam kabut. Ada yang nangis betul, ada yang baru nak belajar baca surah-surah penting. Yang buat-buat nangis sebab macam tak geng kalau tak nagis sama pun ada. Sebagai hero, Darby, Yuyu dan Gores maintain tenang. Hipokrit perlu diaplikasi di mana-mana.

"Wehh...jom la baca yassin sama-sama. Kita buat bulatan lepas itu baca kuat-kuat. Baru semangat pun kuat!" Teriak Payung selaku ketua kelas dan merangkap perempuan paling hot dalam kelas...pehhh!

Ajakan Payung disahut murni budak kelas. Masing-masing bergerak membuat bulatan. Bacaan Yassin dimulakan. Suasana cukup syahdu...lebih syahdu dari sausana pagi raya puasa. Darby, Yuyu dan Gores lebih senang memerhati gelagat budak perempuan membaca surah Yassin. Kononnya lebih alert jika terjadi perkara yang tak diingini....padahal cuba skodeng budak mana yang period waktu itu...haram J betul perangai.





BANGGG!!!!!!

Tiba-tiba satu bunyi gila ba punya kuat buat semua budak terdiam. Yang masih baca Yassin pun dah lari habis dia punya sabdu. Sejurus itu, kedengaran dari kelas hujung banggunan...satu pekikan yang sangat rock.

Arggggghhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

Bergema habis. Dan pekikan itu tiba-tiba disambut dengan teriakan secara berkumpulan. Arghhhhhhh!!!! lagi. Pekikan itu secara tak langsung disambut oleh kelas sebelah...kemudian kelas sebelahnya pula..dan kelas sebelah punya sebelah. Perghhhh....Kalau diamati betul-betul, sahutan pekikan itu bagai ada sesuatu yang sangat horror berjalan melintasi satu kelas ke satu kelas dan ini membuatkan pelajar perempuan di setiap kelas menjerit dengan bebas. Bila sudah Arghhhhhh! sana dan Arghhhhh! sini, maka genaplah seluruh isi sekolah menjerit Arghhhhhh!!!!.

Lintang pukang satu sekolah. Ada yang lari secara berkumpulan, ada yang lari berganti-ganti dan ada yang lari terus keluar kawasan sekolah lalu singgah di stesen minyak berdekatan untuk membeli rokok sebarang 2 kotak. Pengawas pun tunggang langgang tak tentu hala dengan kejadian ini. Lantas terus warden berdekatan beraksi dengan membuat sekatan lalu lintas bagi mengawal trafic.

"yuyu!!!kita lengah apa..aku dah cuak separa pengsan ni!" Berlari Gores mendapatkan Yuyu yang sedang asyik menghafal mantera.

"Aku sikit lagi nak settle..." Reply Yuyu. Lantas terus terusan dia melompat ke atas meja dan membuat 'head-spin'. Bedesup laju pusingan yang dilakukan. Lama kelamaan kelibat yuyu sikit demi sedikit berubah menjadi kipas syiling. Selesai sudah hikmat penyamaran. Gores pula lebih senang berubah menjadi pemadam papan hitam. Kurang sikit guna tenaga.




Setelah kesemua pelajar berjaya dikumpulkan di kolam ikan, warden lantas melantik Sipil bagi melaugkan azan. Bergaya Sipil berdiri atas batu kolam....terus sahaja dia membaca azan. Walaupun pitching haram entah kemana, tapi dia mampu menenangkan bebudak. Walaupun suasana tenang seketika...jauh didalam hati Darby percaya yang bencana buruk baru sahaja bermula

Tiba-tiba,

"Lokiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!! MANA LOKIIIIIIII!!!!!!!!!!!" entah dari mana suara iras vokalis Behemoth keluar dari seorang budak perempuan jenis ayu-ayu tudung labuh.

14 comments:

nyonya penang said...

wuhuuu...
kalo jerit2 nie mmng sah berjangkit..
haha

weh..cepat2 loki p mana..

tiefazatie said...

nice..sila la buat novel..=)

caer sasuke said...

wah mmg bleh buat novel le...ganas citer ni...ngeh3

ni novel caer pulak...blajar buat watermark kat blog caer...http://caersasuke.blogspot.com/2010/07/tutorial-membuat-watermark-dengan.html

kih3

.::WaNiE::. said...

apahal usha bdk ppn mana yg period ahahah hawau tul

noorafzan.blogspot.com said...

argghhhh....
tension la..
bersambung ke sini pula..
tapi bukan sebab macam kes asrama tu..
tapi sebab tensi pikir mana loki suda pigi..

next episode please..

meowwmania said...

masa dibaca 12.54 a.m

seram la weiiii~

-telOrDibAsuh- said...

telor bace time ngn tgk bola smlm hahaa...

AngahSayang2314 said...

angah tak tahu sebab tiba2 jer dah bab 7 tapi jalan cerita memang best

cEro said...

nak bab9, nak bab 9...
hahaha..
tak sabar...

uncle said...

ko boleh buat novel ebbok kat sini huhuuuu

Hidayah Ismawi said...

totally agree.. you should make it into a novel :)

Latest Entry:Forget Tarbush, let's go to the Satay Bar

Belalang hijau Perisik said...

sempoi...

Anonymous said...

wah..da petik name aku da..hehehe..ish2..trimas la puji aku hot..hehehe..citer nk overated je kn!..:P..kuikuikuikui..cpt smbung..bab kt masjid 2 bg lg scray k..

-payung yg hotz~~~~wink2..thanx abg hensem

Anonymous said...

Dia dah salah menuntut! Sebab tu kau sakit tak benti!